tisdag 14 september 2010

Dregel, dregel. I går kom anmälningsblankett och information om loppet i Libyen. Med var också en DVD från loppet 2009. Det här är bara ett måste. Jag har haft det på min “lista” några år nu. Det lär vara den vackraste öknen. Och jag säger inte emot efter att ha tittat i materialet och sett filmen. Och inte lär det bli lätt heller. Det fanns en satellitbild över området med rutten inprickad. Man får 100 GPS punkter att navigera mellan. Det är ett stort bergsmassiv med massor av dalgångar och liknande. Det går in och ut här. Ja, jag är redan halvvägs där i mina tankar. Hoppas nu jag hinner arrangera allt. Allt i utrustningen har jag redan. Sovsäck, signalspegel, visselpipa, GPS, ormgiftspump, räddningsfilt mm. Jag tror jag ska börja träna med utrustning tidigare än jag brukar, redan efter maran i Polen nästa vecka. Jag kan ju börja med en dag i veckan med packning. Libyen här kommer jag!!!

Inga kommentarer: