onsdag 11 augusti 2010

Rep av trasigt sovsäcksblixtlås. Det här tipset måste jag bara rapportera vidare. Jag har 2 sovsäckar där blixtlåsen delar sig. Jag var i dag i stan för att försöka hitta nya blixtlås för att sy i. Men se det var inte så enkelt. Det fanns ingen affär här i Uppsala som hade tillräkligt långa. Så jag tänkte att jag får väl söka på nätet och se om jag hittar där. Det fanns ju inget i min längds direkt. Men så gick jag till ett forum där de skrev om byta av blixtlås. *Och där var en som skrev att “oftast är det löparen som antingen är utnött eller så har den bara vidgat sig lite. Prova lirka på den och kläm försiktigt ihop "läpparna" lite med en tång.” Tänkte att så enkelt kan det väl inte bara vara. Men jag hade ju inget att förlora på att prova. Ner och klämde ihop “läpparna” lite. Och se ett mirakel inträffade. Jag drog upp blixtlåset, och drog i tyget åt sidorna. Inget hände. Låset delade sig inte. Helt fantastiskt. Jag slipper flera timmars jobb med att sprätta blixtlås och nåla fast och sy i ett nytt. Mina sovsäckar är redo för nya äventyr.

Inga kommentarer: