söndag 15 augusti 2010

Igång igen.Efter 1 veckas “vila” var jag ute på en kort runda i dag. Det blev ca 9,5 km. Det märktes fortfarande att jag nyligen gjort något utöver det vanliga. Jag körde lite fartlek för att nu försöka få upp “snabbheten” till maran om en dryg månad. Det som oroade mig var att utan att ta i alldeles så var pulsen uppe i 180-190. (Min max puls är ca 165) När jag nämnt det för någon läkare säger de bara att det nog är fel på pulsmätaren. Men det tror jag inte på, varför är den då ibland låg och fin? Jag har ju sett under hårdkörningen i sommar att den oftast låg stadigt på 125-130 när jag tränade. För att vid vissa träningstillfällen skena iväg. Jag tror mycket det har med hur utsövd jag är. Jag får väl försöka göra närmare analys.

Det var en annons där Akis sökte försökskaniner till något test av någon ny sömnmedicin. Kriterierna stämde på mig, så jag ska se om jag kan komma med i studien.

Inga kommentarer: