onsdag 7 juli 2010

Långpass efter långpass. Helt suveränt vad det fungerar nu. I dag blev det drygt 22 km i tämligen varmt väder. Jag tycker inte jag brukar ha några större problem med hög temp annars, men i år tycker jag det känns lite mer. Är det skugga går det genast lite bättre.

Håller nu på att prova ut olika system för att ta med vätska på Skåne loppet. Först hade jag 2 st 75 cl plastflaskor i midjeväskan och det var väl ok. I dag provade jag med 2 hårdplast flaskor som rymmer drygt litern styck. Här hade jag en slang till den ena flaskan som jag kunde flytta över till den andra när den första blev tom. Men det kändes mycket skumpigare och bra mycket tyngre.

Jag har också beställt peronin, mjölkpulver, återhämtningspulver och kolhydratpulver.

I dag gjorde jag också försök med kalla noodlar. Jag krossade en packet dito och lade på flaska, hälde på vatten. Sedan sprang jag med det här, och efter en dryg timme testade jag hur det hade blivit. Helt klart ätbart. Fast ingen gourmet mat ju. Det får jag ta till när jag ska fira att jag kommit i mål (?).

Inga kommentarer: