lördag 3 juli 2010

105 km. Ja, inte på en dag. Men vilken vecka. Det var länge sedan jag hade en vecka med mer än 100 km. Det kan vara så länge sedan som 1,5 – 2 år. Och inte nog med att jag fick ihop så mycket, det känns bra dessutom. Det var med glädje som jag sprang.

Det kan vara min nya giv som gjort att jag återhämtar mig bättre. Jag var på ett föredrag för ett par veckor sedan på gymet där jag tränar. Det handlade om vikten av proteiner och kolhydrater för olika träningsformer. Bland annat att det var bra med aminosyror för att öka fettförbränningen. Och det är ju det jag försöker träna inför mina ultra grejor. Men också att löpare borde satsa mer på proteiner. Dels för att det också skulle öka fettförbränningen, men också för att bättra på återhämtningen. Först började jag med att dricka en cocktail med aminosyror innan varje långrunda. Det kändes ju hel fint. Efter rundorna tog jag återhämtningsdryck med en hel del proteiner. Och i början av den här veckan tog jag mig också en liten proteinare innan jag gick och lade mig. Om det är att fettförbränningen ökat eller att jag sprungit så mycket, men hektona har försvunnit en del. Så tillsvidare är det det här jag tänker köra med för att träna hårt inför långloppet i Skåne.

Inga kommentarer: