lördag 26 juni 2010

GTS här kommer jag. Jag kunde inte hålla mig en hel vecka efter maran innan jag vare ute och “sprang” igen. I torsdags slutade jag tidigare på jobbet och när jag sedan satt där på eftermiddagen ryckte det så i benen. Jag ville inte överdriva, men gav mig ut på en runda på drygt 10 km i alla fall. Lite trögt, men fullt acceptabelt. På midsommaraftonen fick jag ju ge mig ut för att göra plats för lite snaps till kvällen, och kompis behövde ju också ut en tur. Vi tog skogsrundan på drygt 7 km innan det blev för varmt för honom. I dag var jag ute 14,5 km. Dels gick det intew fort och dels behövde kompis ta det lugnt. Många stopp vid buskar o dylikt. Efter 10 km var han rätt bra varm också. Det märktes på att han skulle gå i högt gräs och bland buskar för att svalka av sig. Men jag hittade vatten till honom, dels som han kunde dricka men också som jag hällde över honom.

Nu undrar Ni vad jag menar med GTS. Jo, det är Gax Trans Scania. Ett lopp i början av augusti som startar i Malmö och går längs vandringsvägar till Brösarp och havet där och sedan tillbaka igen. det är något på 240 km – nonstop – utan vättskestationer. Max tiden är 60 timmar. Man får ha support om man vill, men jag tänker i stort sett försöka utan. Ska kanske ha någon droppbag efter vägen eller dylikt. Sedan finns det ju serveringar och affärer efter vägen. Klarar man inte hela distansen kommer man med i resultatlistan med avverkad distans. Det är så många som 38 anmäld hittills. Det är inte bara löpträning inför det här utan även mycket mental intalning. Jag har också sett till att jag inte har något jobb att tänka på direkt efter.

Inga kommentarer: