torsdag 8 juli 2010

25,3 km. Det här är alltså bättre än väntat. Jag är redan uppe i 88 km den här veckan. Fast det tog lite tid att starta motorn i dag. Det gick väldigt segt i början. Jag undrade om jag verkligen skulle kunna springa någon längre runda. Men efter en timme då bara tuffade det på. Det blev riktigt ultralöpar fart i dag, cirka 7,5 km i timmen. Några gåsteg in emellan, stop för trafikljus. Mot slutet märkta jag att vattnet inte skulle räcka hem. Så jag fick stanna vid en kiosk och få påfyllning. Det var ju rätt varmt i dag, drygt 27 grader tror jag. Jag hade säkert klarat mig hem på vätskan jag hade, men jag har märkt att det är bättre att vara riktigt vattnad. Återhämtningen går bättre och jag är inte lika trött efteråt.

Få se vad jag kan få ihop i morgon. Kan jag klara av ca 20 km blir det mer än förra veckan.

Inga kommentarer: