lördag 31 juli 2010

En sista liten runda innan den stora. Jag tog en lugn 7,5 km skogsrunda med Kompis i dag. Det kändes ju inte riktigt som jag hade väntat efter att inte ha sprungit sedan förra helgen, men å andra sidan sov jag dåligt i veckan och var uppe tidigt. Nu ser jag verkligen fram emot att bara slappa fram till start.

I dag har jag också packat. Det är hemskt vad det är nervöst. Har jag nu med allt jag behöver? En av mina bröder ställer upp och kör ut med påfyllning till mig på fredag kväll och lördag morgon. Men det är ändå mycket i matväg. Här om dagen kokade jag även “Rune-kakor”. Jag fick dem rätt bra, inte så hårda och inte så söta. Jag impregnerade först havregryn med virgin kokosolja. Sen blandade jag det med hackade mandlar, russin, cazewnötter, dadlar. Kokade en kola som jag sedan limmade ihop allt med. Sedan har jag det här i bitar på 80-100 gram, vilket säkert har 400-500 kcal.

Det är också svårt att planera med kläderna så här långt i förväg. Jag har packat ner en massa extra kläder som, brorsan i så fall får ha med sig. Lite extra har jag att kunna ta om det skulle bli alldeles för dåligt väder vid start. Jag har också med en super liten poncho om det skulle regna för mycket någon gång. Och jag har en sådan där “räddningsfilt” som reflekterar värme om jag skulle börja tokfrysa. Jag har med en pannlampa och en mini lampa att ha i handen. En lite grön lampa att fästa bakpå.

Jag har packat ner mina olika medikamenter för min rygg och liknande. Värktabbletter, bakteriepiller för magen, smärtstillande salva, smörjande salvor, comped. Ja, jag vet inte allt jag har packat ner. Nog tycker jag att jag ska klara mig. Nu återstår det bara att klara löpningen. Nu hörs vi kanske inte förrän efter loppet.

1 kommentar:

Karin sa...

ska bli kul å höra efteråt!