söndag 25 juli 2010

21,5 km. Vilket skönt väder att springa i. Temperaturen var helt ok och det duggregnade lite. Lite skillnad mot vad det varit den senaste tiden. Jag tror inte det blir fler långrundor innan det stora loppet. Jag hade trott att det kanske skulle bli men i morgon också, men jag känner att nu måste jag vila mig i form för resten. I går blev det också 21 km, men det var omväxlande väder med en del värme fortfarande.

Solcellsladdaren jag köpte verkar fungera super. Jag kan ladda GPS:en samtidigt som den är i gång. Fast då kan jag inte läsa av den. Men när jag laddat färdigt och tar bort kabeln visar sig siffrorna igen och med den tid och distans som gått under laddningstiden. Fantastiskt.

Och inte nog med det, till laddaren är det även en kontakt så jag kan ladda mobilen. Det innebär att jag kanske inte behöver ha med mig min mp3-spelare. Jag kan ha musik i mobilen och spela den eller lyssna på radion. Börjar laddningen på den ta slut kopplar jag på solcellsladdaren och laddar upp även denna. Fantastiskt.

Ibland den musiken som jag brukar lyssna på när jag är ute och springer och tränar är det en marsch som det går kalla kårar efter ryggen när jag lyssnar på. Jag har länge drömt om att ha den på något sätt så det hörs runt om mig när jag går i mål på ett ultralopp. Det kan kanske bli verklighet nu. Jag kan ha mobilen så den spelar musik så det hörs runt om den. Fantastiskt igen.

Nu återstår “bara” att förverkliga alla dessa 246 km. Mycket är förspänt för att det ska gå vägen.

Inga kommentarer: