torsdag 15 juli 2010

26 km och 30 grader….i skuggan. Det här är inte klokt. Jag hade aldrig trott att min träning skulle bli så här bra. De 20 första kändes bra i dag, men de sista 6 var lite av pina. Men det är också då som jag härdar mig inför de riktigt långa strapatserna. Det är så nu efteråt att jag har svårt att få ner mat. Men samtidigt vet jag att jag måste ha ner en hel del för att orka fortsätta. Jag hoppas att på loppet i Skåne kunna hålla en jämn tillförsel av energi. Om jag kommer ner till den nivån som nu kan det vara svårt att hämta mig och fortsätta. Just maten är det som jag är mest rädd för att inte klara. Så här långt innan ett lopp har jag nästan inte varit så här nervös.

Kan jag bara avverka minst 12 km i morgon har jag kommit upp i 100 igen. Jag misstänker att det blir åtminstone 14 i morgon.

Inga kommentarer: