fredag 16 juli 2010

12,8 km. Alltså ännu en vecka med 100 km +. Det blev väl 101 km. Men snacka om att känna sig urlakad. Det är verkligen så att jag inte känner någon lust till mat, men jag vet ju att jag måste ha i mig en hel del. Det var likadant i går. Jag gjorde en jättegod fiskrätt i fat med räkor och tomatskivor över. Bara kryddad med salt och peppar. Och lite grädde utrört med lite mjöl hälldes över, och avslutade med smörklickar. Färsk potatis från trädgården till. Grabben som åt hemma i dag berömde mig för maten. Det är annat än dottern som är skeptisk till i stort sett allt jag lagar.

Nu ska det bli jätteskönt att åka iväg på en veckas arbete och inte ta så mycket som ett löpsteg på en vecka. Om det blir som jag tror kommer det att kännas hel fint att springa igen nästa lördag. Veckan på resa kommer jag att försöka planera Gax Trans Scania. Ska göra en tabell med distanser och sedan vilken tid jag tror till de olika ställena. Inta för att jag har någon erfarenhet av att göra så, eller i vad mån det kan orsaka stress. Om man inte är framme på ett ställe som jag tänkt mig och sedan försöker ta igen , då kan det ju bli så att jag “knäcker” mig. Ja, ja, vi får se hur jag gör. Fast å andra sidan om jag är framme tidigare än planerat så blir det ett lyft i stället. Ska kanske göra en pessimistisk planering. Jag har ju inte sprungit en sådan distans tidigare så jag vet ju inte hur det blir på slutet.

Inga kommentarer: