söndag 13 juni 2010

Long time. Det var länge sedan jag bloggade. Det är till och med så att det varit folk som hört av sig och frågat hur jag mår – om jag fortfarande springer. Det är kul att mitt skrivande läses av någon/några.
Det är faktiskt så att det varit så mycket på jobbet. Under en 3-4 veckor jobbade jag alla dagar lördag som söndag. Det tog hårt på krafterna. Jag är ju inte pur ung längre.
Sedan kom jag igång att springa något så när. Jag hittade bland annat några nya tabletter som jag tror har hjälpt. Det var faktiskt så att frugan undrade eftersom hon märkte skillnad på mitt humör.
Och sedan på kvällarna efter löpning och mat var jag ofta så trött att jag inte orkade engagera mig i att dessutom skriva på bloggen.
Jag har också inköpt mig nya löparskor. Det blev UK Gear igen. Helt fantastiska skor. Denna gång köpte jag modellen med lite mera stöd, men trotts det inte tyngre. Och jag hade sådan tur att det var ett par med 30% nedsatt pris för att det var utgående färg, och det kan man ju leva med.
Jag hade också problem så jag fick gå till kiropraktor. Mina ben är olika långa, och nu hade det ställt till det ordentligt. Men kanske också att jag slarvat med stretching och som jag kallar det för ”att kravla på golvet”. Tänkte att skorna kanske hade blivit lite stumma. Men de nya skorna gjorde inte till eller ifrån.
Men för förra veckan kom så det riktiga genombrottet. Jag gjorde 3 långrundor samma vecka. Det började på onsdagen med att jag tog 27,6 km. Och det var länge sedan jag bara avverkat en sådaqn distans på träningen. Dagen efter hade jag väl inte riktigt tänkt att springa något, men då var kompis där och tjatade på mig eftersom han inte varit med dagen innan. Så då gjorde jag en kortis på 7,6 km.
Fredagen sedan blev 21,5 km. Lördagen blev vilodag med bara en promenad med kompis. Och så avslutningen på söndagen med 27,6 km. Och hela tiden hade jag en sådan härlig löpkänsla i kroppen, löpglädje som jag inte haft på länge. Det var så det riktigt bubblade i kroppen. Så ska det vara när det fungerar. Nu kände jag mig färdig för att försöka på en mara igen.

Inga kommentarer: