söndag 4 april 2010

Knutit mina sista par joggingskor? Över där i det stora landet var jag inne i en massa sportbutiker för att se om jag skulle hitta något spännande nytt för löpningen. Vad jag hittade var ett par “skosnören”. Det är snöre som är ordentligt elastiskt. Man snör i det med en lop uppifrån så att säga. Man behöver sedan aldrig knyta dem. Man spänner till lopen lite och fäster den ner mot “starten” på snörningen. Jag var ute och testade det på en sko på rundorna jag sprang när jag kom hem. På andra foten hade jag traditionell snörning. Det var faktiskt inte så dumt med det här elastiska. Hela vägen i snörningen gav det efter och skon satt inte så statiskt fast på foten. Jag tror nog det är extra skönt på ultra lopp. Där har ju fötterna en tendens att svälla och då sitter inte skon för hårt fast och man behöver inte stanna för att lossna snörningen. Eller i ökenloppen där fötterna definitivt sväller.

Inga kommentarer: