fredag 2 april 2010

Home sweet home. Så är jag sedan ett par dagar åter i Uppsala. Det blev ett ordentligt träningsläger i New York. På de ca 10 dagar vi var där fick jag ihop ca 85 km. Jag sprang 4 gånger i Central Park, och 2 gånger längs med Manhattan. En gång på vardera sidan. Så jag har verkligen sett Manhattan på ett annorlunda sätt. Och inte var jag ensam när jag sprang. Det är tydligen alltid en massa människor ute och springer i NY. När jag sprang i Parken började jag strax innan 7 på morgonen, men det var folk där. Om jag sedan kom tillbaka och passerade fram åt eftermiddagen var det ännu mer folk som var igång. Och det verkar som om det nästan varje helg är något lopp på gång i Parken. Den andra söndagen när jag var där var det först ett biatlon lopp med kanske 500 deltagare. Sedan såg jag att det skulle vara ett lopp för att samla pengar till cancer. Här såg jag skyltar för de startande med nummer upp emot 10000. Förutom de här löpkilometrarna har jag säkert avverkat åtskilliga gångkilometrar. När jag var där misstänkte jag att min vikt hade reducerats något, och mycket riktigt det har skett en lite putsning av vikten.

Sedan jag kom hem har jag varit ute på på 2 långrundor. I går blev det 19 km och i dag 21. Så nu tror jag inte att det blir mer löpning innan Täbys 100 milare nästa helg. Nu får det bli att vila i form för resten. Det känns väl inte allt för hopplöst inför den. Men 16 varv är rätt brutalt, så fruktansvärt psykologiskt jobbigt. Alltså inte bara löpmässigt hårt. Jag behöver ju inte bevisa något, har klarat en 100-milare tidigare. Och att det är jobb direkt på måndag morgon, det är ett möte på förmiddagen som jag måste vara med på. Och sedan i början på den kommande veckan får jag antagligen reda på om jag måste åka till Island på måndag eftermiddagen eller på tisdag morgon. Ja, ja, det får väl gå allt ihop.

GLAD PÅSK!!!

Inga kommentarer: