tisdag 9 mars 2010

Arbets-EKG igen. I dag var jag på arbets-EKG igen. Förra gången fick jag cykla, och fast jag hade bra belastning, fick de inte upp pulsen på mig. Jag cyklade så det var ordentligt tungt i benen, men pulsen kom bara upp i 120. De ville gå vidare och se hur det var på löpband. Cykling och löpning är ju skilda muskler. DE frågade om 6,5 minut per km var ok. Jag tyckte visserligen natt det var i lägsta laget, men det var det fortast de kunde få löpbandet till att gå. Sedan skulle de öka på lutningen för successivt för att få det jobbigare. Farten var dock så pass att jag fick småjogga. Jag fick hålla på rätt länge, med ökning varje minut. Men till slut tyckte jag att det räckte. Jag skulle väl kunnat hålla på 1-2 minuter till, men det var rätt jobbigt när jag slutade. Det visade sig att jag var uppe i en belastning på ca 309 kW och pulsen var nu uppe i 155. Testpersonalen var rätt imponerade. Det normala för en man i min ålder var att de klarade ca 210 kW.

Trotts att det känns så trögt att springa har jag tydligen väldans bra kondis, och det var ju bra. Det är också bra att det definitivt inte är något fel på pumpen.

Inga kommentarer: