fredag 5 mars 2010

Äntligen varit ute på en runda igen. Förkylningen är förvisso inte över, men jag har varit feberfri några dagar. Det blev i verkligt lugnt tempo. Och jag kollade pulsen ofta, den var lite högre än normalt. Solen sken men det var väl bortåt 5 minusgrader, så jag hade masken på för att inte andas in så mycket kall luft. Det blev ca 12 km.

Det har också varit så den senaste tiden att framåt eftermiddagen – kvällen har jag frusit lite. Så nu när jag börjat jobba igen efter att jag varit mer dålig kollade jag temperaturen. Och det var som jag nästan hade börjat misstänka. Jag hade inte feber utan tvärtom. Jag hade låg temperatur. “Pannan” eldar inte på tillräkligt för att hålla tempen uppe när jag springer mindre. Jag har varit ute för det tidigare också. Så i dag när jag varit ute känner jag mig lite varmare igen.

Inga kommentarer: