lördag 9 januari 2010

Kallt och åter kallt. Veckans avslutning blev inte som jag hade tänkt mig. Kylan ligger kvar och det känns som om den kryper längre och längre in för varje dag. Först kändes det rätt häftigt men det är som om kylan tar ett hårdare tag för varje dag. Jag trodde jag skulle komma upp i bortåt 100 k den här veckan. Men i går efter jobbet blev den tänkta 18-20 km rundan bara 13 km, och i dag kände jag inte alls för att springa. Så veckans resultat blev bara 75 km. Fast kanske inte så lite heller med tanke på tempen.

Det var konstigt i går också när jag var ute. Pulsen rusade väldigt mycket i början. Precis som om kroppen ville säga “nej inte nu igen”. Men efter ett tag så lugnade den ner sig och låg rätt normalt. Det var efter att jag tagit ner tempot en del.

Kompis var riktigt bestämd i går när jag gjorde mig i ordning. Han talade om att nu ville han verkligen med och inte bli lämnad hemma. Fast sedan hade han ju rätt brott om när vi var ute. Han ville hålla ett snabbare tempo än jag, och när vi började närma oss hem blev det ännu mer fart på honom. Och när vi kom hem skulle jag ta något i bilen, och då blev han arg på mig för att jag inte släppte in honom direkt.

Det verkar också som om vår ute termometer inte visar så korrekt värde. I dag visade den 17-18 grader och när jag var ute och körde i bilen visade den 22-23. Det skulle så fall innebära att här om dagen när jag trodde det var 22-23 så var det antagligen bortåt 27.

Måste försöka ut på en bra runda i morgon och är det då så här kallt ska jag testa en annan konstellation av kläder. Så på så sätt är det bra med så här länge med så kallt, det blir tillfälle att testa olika munderingar.

Inga kommentarer: