lördag 16 januari 2010

Äntligen lite “varmare”. 2 dagar på rad har jag varit ute och sprungit långt utan någon mask. Jag tror nog ändå att masken drar ner på tempot något. I onsdags sprang jag bårtåt 21 km och i går blev det drygt 20, och gårdagens runda utan mask gick på minuten snabbare per km än i onsdags. I dag var jag ute drygt 19 km och det blev 9 sekunder snabbare per km än i går. Fast i går efter ett par km fick jag ett telefonsamtal från en kund, och då var jag tvungen att gå en bra bit. Det var lite svårt att prata i telefon med kunden och springa samtidigt. Totalen för den här vecka slutade på nästan 80 km. Det känns väldigt bra att jag är i gång så pass. För att inte snacka om hur fint det känns att det också gått upp i tempo.

I morgon blir det ingen långrunda, därför tog jag en i dag i stället. Jag åker på jobb till England några dagar och måste åka mitt på dagen i morgon. Kan vara bra med ett par “vilodagar”. Nästa tillfälle till spring i benen blir troligen först på torsdag. Nu är det ju mindre än 1 månad till loppet i Slovenien så det gäller att träna på rätt sätt. Jag tror inte jag ska köra för fullt till helgen innan, utan sista riktiga långrundan tar jag nog en dryg vecka innan och sedan trappar ner.

Inga kommentarer: