tisdag 5 januari 2010

En bra början. En sådan fantastisk vinter vi fått. Det är nästan så jag får lust att åka skidor. Men jag är för bekväm av mig. Ska jag åka skidor ska de först vallas, ska jag åka hemifrån är det lite jobb innan jag kommer till mer preparerade spår, annars måste jag ta bilen och åka ett par km. När jag sedan kommer tillbaka till bilen blir det massa is på rutorna invändigt eftersom jag svettas så mycket.

Då är det bättre att springa. Bara ge sig ut på några mil och sedan när jag kommer hem är allt klart. Ta mig en mugg glögg och känna hur livsandarna återvänder. Det är också så skönt att utmana elementen. Ju kallare det är ju mer humor ligger det i att ut och springa tycker jag. Att utmana elementen och klara sig. Fast det är ju inte lite kläder man behöver i vissa lägen. Jag har ju också sprungit med mask hele tiden nu när det varit så kallt. Det går lite långsammare med så mycket kläder. Det blir ju lite mer vikt.

Kompis har varit med för det mesta, men ett par gånger har jag varit ute själv och det har varit fint. Problemet är ju att han ska sätta visitkort så fort vi ändrar riktning så att säga. Jag förstår inte hur han kan pinka så mycket?

Här om dagen när jag var ute var det nästan så jag längtade tillbaka till jobbet. Jag har sprungit rätt bra här under ledigheten. Åter på jobbet på torsdag för att vila upp lite.

Ska se om jag inte kan komma upp i en 100 km vecka den här. Väder gudarna har lovat ordentligt kallt till i morgon, och det ser jag fram emot. Och då ska jag försöka springa det längsta sedan i våras på träning. Ska försöka komma upp i över 25 k. Och förhoppningsvis kommer tempen att vara mellan 15-20 grader minus. Ska bli kul att testa utrustningen. I dag när det var ca 15 minus men jag sprang bara 5,5 km började jag känna av det i tårna. Det gäller också att springa lagom när det är så här kallt. Springer man för fort och svettas en massa blir man kall av det. Så det gäller att springa lagom så man håller värmen och inte blir för blött heller.

Inga kommentarer: