söndag 24 januari 2010

27,4 km. En härlig söndags runda. Det var bortåt 10 minus men klädseln blev rätt. Inte ens mot slutet när jag var tämligen genomblött frös jag. Fast nu var farten inte lika “hög” som i fredags och i går. Men det är ju helt klart att om jag springer längre distanser flera dagar kan det ju inte bli fråga om fart. Därför är det också bra att göra några dagars paus någon gång för att kolla upp hur landet ligger.

Kompis tyckte förstås att det gick långsamt i dag. Eller snarare att när det går något fortare hinner han inte ta lika många “lyfta-på-benet-stop” och inte heller stanna och snusa i tid och otid. Så vi är något osams när jag springer långsammare.

Jag misstänker att ibland när jag springer så här långt stoppar jag inte i mig tillräkligt med mat. Det i sin tur gör mig trött. I dag brände jag över 1600 kcal. Så när jag kom hem tog jag först en stor portion ramennuddlar och sedan 4 mackor med en stor kopp kaffe. Sedan var det skönt att inta soffan en stund. Jag tror att om inte kroppen får sitt lägger den sig på sparlåga, den vet ju inte när den får påfyllning igen. Det är svår avvägning det här. Jag vill ju inte lägga på vikt och samtidigt är det svårt att minska i vikt när jag kör så här hårt. Men jag tror nog att vikten är något på väg ner nu när jag kommit igång så här igen.

Inga kommentarer: