fredag 4 december 2009

Strandsatt i norr. Jag är på jobb norrut denna vecka. I går morse havererade bilen. Olja läckte ut. Jag fick bilen till verkstad, och de säger att det är något som frusit sönder och tryckt ut en packbox. Jag har svårt att förstå att några minus kan göra det. Jag har ju varit med om avsevärt mer minus utan att det hänt något. Det är inte säkert att de får bilen klar innan helgen. Då blir det till att göra det bästa av situationen. Jag får väl kolla någon karta för att se ut några bra rundor att springa. Som tur är tog jag med mina löparkläder i fall jag skulle få för mig att ta en runda i veckan. Men när jag står upp en hel dag och meckar med en maskin är det inte mycket kvar för löpning på kvällen. Och på så sätt får ju åtminstone vissa muskler lite vila.När jag lämnade kunden i går kväll undrade de om jag inte skulle ha skjuts in till sta´n. Men jag tyckte inte det var nödvändigt. Det var ju bara några km att gå, ingen match för mig. Men kunden tyckte det var långt, och så långt går man bara inte.

Inga kommentarer: