tisdag 8 december 2009

476 km + 5,5. Det första är per bil. Jag har kört ner min bil från Örnsköldsvik efter förra veckans haveri på den. Fast verkstaden där upp ger jag inte så mycket för.
När jag var ca 15 minuter hemifrån ringde frugan och undrade om jag hade långt kvar. Kompis hade på något sätt känt på sig att jag var i annalkande och sprang än och tittade ut från en stol, än med tassarna på en bänk i köket. Snacka om att han blev glad när jag kom, för att inte tala om hur det blev när han förstod att vi skulle ut en tur. Men så började jag prata med frugan om något och det gillade han inte. Han for på mig och skällde och nafsade mig i händerna. Så vi gav oss ut på en kort runda. Det kändes skönt att avreageras sig lite efter att ha suttit still i bilen så länge.
Sedan har jag nu också anmält mig till loppet i Slovenien, 220 km på 4 dagar. Här om dagen när jag tittade på infot om det så stod det att det var stängt för fler anmälningar. Men jag skickade ett mail och lade på hela charmen och lyckades få en plats. Så nu är det bara full fart framåt som gäller. Ska bli härligt att komma ut och sträcka ut igen.Arbets-EKG:et gick fint naturligtvis. Det var inget fel där inte. Han hade egentligen velat ha upp mig i högre puls. Kom bara upp i 120 med bra belastning. Men det är ju stor skillnad att springa eller cykla. Han skulle rekommendera att jag skulle göra ett prov på löpband och se om pulsen kom högre upp. Jag har ju själv sett att jag har 140 och däröver när jag springer på ordentligt.

Inga kommentarer: