söndag 15 november 2009

Små, små steg. Ja, inte av barn eller så. Jag har faktisk gjort 2 rundor till på över 10 km (18,5 + 15,5).
I fredags gjorde jag samma runda som förra fredagen, och det gick något bättre. Tiden blev ca 15 minuter kortare. Fast det är fortfarande ca 30 minuter för länge, minst.
Och då hade jag ändå haft en jobbig dag på torsdagen. Jag råkade ställa väckarklockan fel så jag vaknade 2 timmar innan jag egentligen skulle, 03.00. Så jag lade mig på soffan ett tag, men det blev ju inte riktigt sömn. Sedan kom jag inte hem från jobbet förrän halv tio. Så på fredgen var jag lite mosig.
I går sprang jag inte alls, jag lagade mat hela dagen. Vi skulle ha gäster och bjuda på ”Gåsmiddag” med anka. För första gången gjorde jag svartsoppa och allt. Ankan snyggt parterad och upplagd, små potatisar, brysselkål, rödkål. Till dessert gjorde jag Tant Tatains äppelpaj (Tarte Tatain). Himmelskt god äppelpaj med massor av socker och smör. Och till kaffet hade jag hittat receptet på fusk spettkaka som jag gjorde.
Och till detta diverse lämpliga drycker.
Så när jag sedan skulle springa på förmiddagen var det lite trögt. Jag såg också på pulsklockan att gårdagen påverkade det hela. Jag var uppe i 135 fast jag sprang rätt långsamt, här brukar jag ha ca 123.
Under den här tiden med lite mindre spring gick vikten upp några kg, men jag ser redan att våg nålen börjat röra sig nedåt något.Den kommande veckan ska bli spännande. Jag har forcerat på för att få utprovat den där masken som ska ta bort andningsuppehållen. Ska dit redan i morgon bitti. Bara jag nu inte har för stora förhoppningar på att det ska lösa alla problem och att jag kommer att springa som en gasell när jag får sova och andas ordentligt.

Inga kommentarer: