lördag 13 juni 2009

Ska det här kallas sommar? Det sägs att det här är den kallaste början på en sommar på 50 år.
Men vad kan man göra? Det är bara att gilla läget. Man får väl klä sig efter omständigheterna.
Det har blivit 3 rundor den här veckan. Fast längden på dem är inget att skryta över. 5,85 5,95 och så i dag 7,5 km. Det blir ju inte mer än längden på en normalrunda när det fungerar. Det är som om jag fått börja nästan från början igen. Och i dag när det blev ”lite längre” fick jag till och med gå lite.
Kompis är ju med, han tycker ju inte att de här rundorna är något. I dag när vi kom på det stället där jag vikit av för att komma hem innan i veckan ville han inte dit. Han ville ha lite längre runda. Och det även om det regnade, vilket han inte är förtjust i.
Jag känner mig lite frustrerad över att det inte går bättre. Men kanske är jag så utsliten att det behövs en ordentlig period med lägre intensitet. Det bästa är nog att lyssna på kroppen och låta allt ha sin tid. Om jag skulle försöka pressa mig kan det ge bakslag i stället. Jag tänkte att jag ska låta det vara fram till midsommar. Blir det inte bättre sen får jag väl se om jag kan komma på något för att komma tillbaka ordentligt.Fast jag nu inte springer så mycket och kanske äter lite mer ligger vikten kvar där jag fick ner den under våren. Det är alltid en tröst.

Inga kommentarer: