tisdag 9 juni 2009

Endast 5,85 km. Ja, jag har försökt rulla igång så smått. När jag var nere i Skåne passade jag på att hälsa på en av mina bröder. Han och några gemensamma kompisar brukar träffas för att springa en runda varje fredag kväll. Så när jag är nere och det passar försöker jag lägga in ett besök där då. Jag satsade på att ta milrundan. Men oj vad låren protesterade. Det var stelt och ömt i lårens framsidor. Men jag kom runt och egentligen var nog inte tiden allt för dålig även om jag kom sist.
I går var jag på gymet och lyfte och drog lite. Det bästa var nästan bastun efteråt.
I dag tog jag sedan en runda hemmavid. Jag hade redan innan jag gav mig ut bestämt att det inte skulle bli långt. Lårens framsida var nästan ok, men muskler runt knäna drog ihop sig och konstrade lite. På insidan av låren vid knäna hade jag så att säga ”känning” av muskler.
Egentligen hade jag tänkt ge mig på Sala marathon på lördag, men det lutar mer och mer åt att det inte är lönt för mig. Det är nog bättre att återhämta mig och sedan ta nya tag.Här om dagen såg jag några spännande skor på nätet. De är framtagna till den engelska armén. Och i dag kunde jag inte låta bli utan jag har beställt ett par. De gjordes upp i väldigt stora storlekar, men man vet ju inget om passformen. Det fanns en del recensioner som var väldigt positiva. Nu känns det lite som julafton att gå och vänta på dem. Blir det en flipp eller flopp?

Inga kommentarer: