fredag 1 maj 2009

What a difference a day, eller 2, makes. Det var skönt med 2 dagars löpvila. Ja, på onsdagen kände jag mig som en urvriden trasa och i går hann jag inte. Så sista april det var fick jag jobba över. Vi satt i ett möte med folk från fabriken i Tyskland.
Och när vi ätit middag bestämde frugan och jag att bara för att inte parkera oss i soffan skulle vi gå en runda med kompis. Det blev faktiskt en rätt lång runda. Kände mig nästan mer medtagen av att gå promenad än att springa.
I dag var jag ute på långrunda. Det blev 20,6 km. Jag ökade på vikten med drygt 0,5 kg, jag stoppade i en halvliters flaska med vatten i ryggsäcken.
Det börjar dessutom bli nästan för varm för kompis att springa sådana rundor. Jag fick ta med vatten till honom med. Fast han sneglar helst på diken och ån för att få vatten.
Sedan har jag jobbat i trädgården hela eftermiddagen. En stor bit gräsmatta eller ska jag säga mossmatta att räfsa. Räfsa ihop löv och en del torr mossa.Eftersom jag ju åker bort är det lite brådis att få lite klart innan jag åker. Vill ju gärna ha potatisen i jorden och kanske lite tomatplantor planterade i växthuset.

Inga kommentarer: