tisdag 5 maj 2009

Nu startar den stora gram jakten. I dag gjorde jag sista rundan med packning. Snacka om att jag känner mig less på att springa med packen. Det är väldigt slitande. Speciellt som jag kör med litet energiintag. Benen känns urlakade, det är jobbigt att gå i trappor.
Nu har jag stoppat säcken och midjeväskan i tvättmaskinen. Det var behövligt. Remmarna var alldeles saltbemängda.
Nu börjar det riktiga packandet. Olika saker ska vägas och jämföras mot varandra. Ett par gram hit och ett par gram dit. För och nackdelar med det ena och det andra. Pulver av olika slag ska vägas och mätas. Kalorier ska räknas.
Det är nu som erfarenheten kommer till sin rätt. Det är nionde gången jag ska ut på ett äventyrs/ökenlopp.Vi fick i dag också reda på vilka vi ska bo i tält tillsammans med. Jag har fått bra tältkompisar. Tältets namn är Cheetah – Gepard. Det här förpliktigar. Världens snabbaste landdjur. 0-110 på 3 sekunder. Men är inte bra på att klätra.

Inga kommentarer: