lördag 9 maj 2009

Löpning utan packning, och kulinariska utsvävningar.
I går blev det en runda utan packning, 15,5 km. Vilken härlig känsla. Och helt annan ”fart” också.
Men jag känner ju det att jag är rätt sliten. Rundan blev några km kortare än jag från början tänkt mig. Och jag bestämde mig då för att i dag skulle det inte bli någon löpning, och i morgon blir det inte heller någon riktig lång runda om tillståndet är som i dag.
Jag har plockat ihop alla pinaler jag ska ha med på loppet, men inte packat ner det ännu och inte heller slutvägt det. Jag gjorde en förteckning på allt med kaloriinnehåll för att se hur mycket det skulle bli. Här är en lista på vad jag har att få energi från:
Diverse torkad frukt, russin, gojibär, aprikoser. 250 gr – 600 kcal(?)
7 dl olivolja. 5600 kcal.
Peronin, 200 gr – 870 kcal.
Pasta Bolognese – 605 kcal.
Stenbitsgryta – 433 kcal.
Biff o potatis hotpot – 560 kcal.
Grädd nudlar med kyckling och spenat – 398 kcal.
Biff o potatis – 358 kcal.
Kryddig biffgryta med nudlar – 391 kcal.
Chili biff – 480 kcal.
Expeditionskex. 250 gr – 1092 kical.
Mjölk/banan/kolhydrat-pulver – 3500 kcal.
Müslibar, körsbär, 4 st – 417 kcal.
Müslibar, tranbär, 4 st – 396 kcal.
Maximbar, 1 st – 217 kcal.
Starbar protein, 2 st – 402 kcal.
Fruktbar, 10 st – 920 kcal.
Nudlar, 6 st – 2826 kcal.
Sportdryck, 700 gr. Egen blandning av Vitargo och Farring – 2660 kcal.
Vitargo Elektrolyt, 3 st - 780 kcal.
Det här blir ca 3300 kcal per dag om man räknar rakt av. Men den sista dagen är ju en kort löpdag, så till den dagen har jag väl bara kvar något till morgonen och en bar och lite pulver kanske.Jag tror det här är mer än jag brukar ha med mig. Oljan ger ju ett bra tillskott.

Inga kommentarer: