lördag 9 maj 2009

Ingen tur i parken. Det har nu lagts ut en förbeskrivning på de olika dagsetapperna i Namibia.
http://www.4deserts.com/beyond/namibia/rtpnmb.php?SID=3&SBID=RC4
Den samanlagde distansen vi ska tillryggalägga ser ut a bli 260 km. Fast man vet aldrig. Ibland blir de tvungna att lägga om rutten något för att de har stramat det lite väl. Man en sak är säker och det är att det inte blir någon promenad i parken. Som vanligt tufft värre.
De har folk där nere som lägger sista handen vid ruten och de rapportera att temperaturen kan gå ner till 0 på natten och med temperaturer på 35-40 grader på dagen.
Jag har nu packat ihop allt och det blev lite tyngre än jag trott. Det blev 10 kg. Så därefter började jag med den riktiga gramjakten.
En ordentlig fickkniv blev en mini dito – 50 gr. Fleecmösa blev klubbmösan – 20 gr. Sportdryckspulvret i plastpåsar i stället för burkar – 140 gr. Annan slang till vätskesystemet – 50 gr. Mindre alcogel – 100 gr. Mindre antal Compeed – 40 gr. Inget kylgel – 50 gr. Inget liniment – 30 gr. Jag tror jag ska på och skära lite i flipfloppsen jag har med – 10-20 gr.
Sedan försvinner bortåt 200 gr på morgonen första dagen innan start.Många bäckar små gäller verkligen här.

Inga kommentarer: