onsdag 29 april 2009

Trött och sliten. Trött har man rätt att vara någon gång när man tränar hårt. Det ska man inte se som ett nederlag om man någon dag känner att man inte riktigt har orken. Då är det bättre att ta en eller ett par dagars paus. Det kan ju vara så att kroppen behöver hämta sig lite.
Det här med att springa med packning tar också verkligen på krafterna. Och även det att jag inte använder sportdryck vid träningen tömmer ut mig märker jag. De senaste dagarna har jag känt att det har blivit något tuffare bara att gå i trappor. Musklerna känns helt tömda på kraft. Men så körda jag också backträning i går till exempel.
Jag känner mig inte direkt orolig inför Namibia. Jag vet att om jag kör tämligen hårt fram till avresa och sedan får de där dagarna innan loppet att vila, sova och ladda upp på ort och ställe, är det som att ”släppa en dragster” när starten går. Plats för skratt!!!
Det ända som jag känner mig nervös för är att bli drabbad av svinfluensan. Ska jag skaffa något och ta i förebyggande syfte eller ska jag köra på som vanligt? Det är ju också så att jag kanske är mer mottaglig för sjukdom eftersom jag tränar så hårt. Har läst något om det någonstans. Men den informationen som kommer om sjukdomen hittills lugnar mig lite. Det att det mest är yngre människor som drabbas. Ibland kan det kanske vara bra att vara lite äldre.

Inga kommentarer: