tisdag 28 april 2009

Två flugor på smällen. Inför dagens runda kom jag på att jag ju kunde göra mig ett ärende in till staden. Det är ju snart dags att lämna in deklarationen, så då kunde jag ju lika gärna ta den med mig och springa förbi Skatteverket. På det sättet blev det också en ny och annorlunda runda. Jag fick ju se till att jag tog deklarationen i något vattentätt. Jag svettas ju en del när jag springer.
Rundan blev på 15,6 km, och jag passade även på att lägga in lite extra backmoment. Kanske i senaste laget att träna backe, men det kanske gör lite nytta.
När jag kom hem efter rundan hade frugan lagat mat. Hon hade fått för sig att göra vegetariskt. Inte precis vad jag såg fram emot efter drygt 2 timmars löpning med 10 kg packning. Men jag kommenterade det inte, det är ju inte alltid hon gillar det jag lagar.
Sedan är det så mycket att börja plocka med nu inför resan och loppet. Det är märken och svenska flaggor som ska sys på kläderna jag ska springa i. Plocka ihop alla ”dopping preparat” som jag tar morgon och kväll. Det är enklare att ha de lagda i små påsar för varje morgon och kväll. Det är inte alltid jag är i skick för att tänka och räkna de olika pillerna. Då är det enklare med en mini påse och bara stjälpa i sig pillerna. Det är Glucosamine, MSM, zink, probiotika, EyeQ och salt tabletter.
Jag har hittat att Lidel har müslibars till bra pris. Något med 17:- för 8 st. Hade de hetat energibars hade de kostat mer. De finns i olika smaker, körsbär, tranbär, choklad, nötter. Det är bra att kunna variera lite. Visserligen är de inte så stora, men det är bra att äta lite ofta. En större bar blir bara kladdig om man inte äter hela direkt.Här om dagen körde jag lite på mitt ”sleep learning” spår på datorn på jobbet. Det är otroligt vilken effekt det har. Jag har inte lyssnat på ett tag, men på motorvägen till och från jobbet har jag haft sådan löplust. Så nog fungerar det alltid.

Inga kommentarer: