söndag 12 april 2009

På banan igen. Ja, jag har i alla fall kommit igång med lite motionsaktivitet. Jag vet att en del av er skulle inte kalla det för löpning.
I går avverkade jag 7,4 km på en skogsrunda. Skogsrundor tar normalt lite längre tid för mig eftersom jag mest är van att springa på asfalt, men i går tog det lite längre tid än normalt.
I dag blev det 11,5 km. Och inte heller det i något rasande tempo. Jag har en passerpunkt som jag brukar titta på klockan vid passering för att se i vilken form dagen är. Är det riktigt bra är jag där på ca 36 minuter och om det är dåligt brukar det vara ca 40 minuter. I dag var det 43 minuter.
Men det struntar jag i. Jag är i alla fall på gång igen. Och om jag skulle ta i mera vet jag inte vad som skulle hända. Jag går ju fortfarande på antibiotika, jag vågar helt enkelt inte ta i.
I morgon har jag lite funderingar att packa en ryggsäck och springa med. Det är ju inte mer än 1 månad tills jag åker till Namibia. Normallt brukar jag vara igång med träning med packningen ca 1,5 månad innan avresa. Men jag är ju så van att det kanske inte gör så mycket.
Det är också dags att tänka på vad jag verkligen ska ha med. Den här gången hade jag tänkt att strama det till max. Försöka hålla vikten på max 9 kg. Försöka hålla kalorierna verkligen nere. Mycket olja att dricka betyder många kalorier och lite vikt.

Inga kommentarer: