söndag 1 mars 2009

27,6 km. I dag blev det också en höjdarrunda. Innan jag kom iväg kändes det lite tungt. Det var strax över 10 minus, men solen sken och det var klart och fint väder. Jag var uppe lite tidigare i dag och kom iväg 0,5 h tidigare än vanligt. Ett av målen i dag var att komma hem och hinna se avslutningen på Vasaloppet. Och det han jag.
Jag hade bara med mig vatten i dag också, nästan. Jag tog en lite flaska med lite sportdryckspulver som jag tänkte ta efter nästan 2 timmar. Jag tänkte se om det skulle fungera som nytändning då. Men jag märkte ingen större skillnad. Det var som förra söndagen, fram till ungefär 20 gick det bra. Skillnaden var kanske att de sista 2 km inte gick lika plågsamt som förra söndagen. Farten var bra i dag med. Rundan var ca 100 meter kortare än i fredags, men den tog bara några minuter längre tid. Och ändå tyckte jag att jag haft lite strul under vägen. Dels det att det var kallare vilket ju innebar något mer kläder. Värmeväxlarmasken gick sönder så jag fick till större delen andas in den kalla luften. En vätskflaska upptäckte jag hade öppnat sig och tömt ut sig. Men det var så kallt att jag inte blev blöt. Vattnet frös till is direkt.
Efter att ha pustat ut lite tog jag en skål yoghurt och müsli. Efter det var jag så sömnig att jag lade mig på soffan och sov en stund innan det blev mera mat.
Nu ska jag bara ner och ta mig en halv timma på spikmattan så ska väl allt vara ok igen. ig och tömt ut sig. Men det var så kallt att jag inte blev blöt. Vattnet frös till is direkt.
Efter att ha pustat ut lite tog jag en skål yoghurt och müsli. Efter det var jag så sömnig att jag lade mig på soffan och sov en stund innan det blev mera mat.
Nu ska jag bara ner och ta mig en halv timma på spikmattan så ska väl allt vara ok igen.

Inga kommentarer: