tisdag 3 mars 2009

17,96 km. Ännu en härlig runda. Faktiskt en riktig grym runda. Jag sprang negativt igen.
Jag hade en snitt tid per km på 6,53. Men det är inklusive kompis kisse, bajs och snuspauser. Samt alla de tillfällen då vi var tvungna att dra ner tempot för att undvika att bli allt för blöta om fötterna, runda större eller mindre sjöar, spana in djupet i en pöl mm.
Det är härligt när man får flyt i löpningen. Det kan ju vara det som var problemet i höstas och vinter. Börjar det gå dåligt så springer jag kanske lite mindre. Springer jag lite mindre och äter som innan är det lätt att lägga på ett eller 2 kg. Lägger jag på ett par kg går det tyngre och jag ”deppar” och kanske tröstäter lite.
Nu bestämde jag mig först i vintras att nu jävlar anamma var det bara att hålla i. Jag skulle ha ordentliga rundor så fick det ta den tid det tog, det fick vara pest och pina men ”springa” skulle jag. Sedan gjorde jag juice-kuren och fick ner vikten de där ett par kg. Löpningen går bättre – jag springer fortare och mer och det försvinner något i vikt till. Det är den onda och den goda spiralen. Sedan har jag också tillverkat en egen viktreduktionsampull som jag använt i en dryg vecka. Den har tagit ner vikten lite till. Jag ska avvakta lite innan jag berättar vad den innehåller. Men så mycket kan jag säga att det är något som finns i köket oftast. Fram till 100-milaren kanske jag ska få ner vikten bortåt 5 kg jämfört med i vintras. Målet är 8-9 innan Namibia, alltså hela packningen.Fortsätter negativ löpningen vet jag inte hur det kommer att gå på 100-milaren. Ska det bli negativt där med måste jag starta nog så sakta. Nej, det är till att tänka sig noga för där. I början blir det mycket till att hålla igen så det inte går för fort. Det är många timmar jag ska hålla. 100-milaren i Sydafrika hade jag 12 timmar till halvvägs ca, jag tror jag kom in till check pointen 11.50 och gick ut 12.00. Jag tänker mycket på hur jag ska lägga upp det. Jag har inte koll på hur banprofilen ser ut, men den är nog bra mycket mindre backig än där. Ska kanske försöka satsa på 11 timmar halvvägs, och sedan 3 timmar bättre totalt. Eller också ska jag inte gå för mycket upp i det innan. Det kommer att gå som det gör. Och om jag inte planerar för mycket har jag inget att bli besviken över om det nu inte skulle gå som jag tänkt.

Inga kommentarer: