söndag 15 februari 2009

Så var juiceveckan över. Ja, i fredags var den över. Resultatet blev väl inte riktigt så revolutionerande som jag hade drömt att det skulle bli. Visst känner jag mig piggare, så länge det nu varar. Och visst har jag reducerat vikten, som det verkar hittills, med nästan 5 kg. Mycket av vikten var ju vätska. Jag hade väl trott att det skulle bli ett eller annat kg till eftersom jag samtidigt sprang så mycket under vecka. Det blev nästan 60 km. Nu är jag nere på den vikten som jag haft de senaste åren när jag varit som lägst. Och många säger åt mig att det inte behövs mer, men jag ska se om jag inte på något sätt kan få ner den lite till.
I dag var jag ute på en riktig lång runda. Det blev nästan 28 km. Det var skönt. Visserligen var ju inte depåerna fyllda men det märktes att det kommit något i dem sedan i fredags.
I fredags hade jag trott att jag skulle kunna avverka bortåt 20 km men det var alldeles tomt i musklerna och jag kände inte för att masa mig fram. Resultatet blev bara 9 km.
I början på den kommande veckan blir det antagligen inte mycket spring heller, på jobbet har jag besök från Tyskland som jag ska ta hand om antagligen även till viss del på kvällarna. Få se senare i veckan om jag i stället kan få till längre rundor.
Nu är det inte stort mer än 1 månad till 100 milaren i Täby. Här hade jag tänkt köra rätt hårt fram till en vecka innan och sedan inget alls sista veckan. Jag måste också börja tänka på hur och vad jag ska ha i ”matväg” till loppet. Jag måste försöka hitta vingummi som är tämligen mjuka. Till ett lopp hade jag köpt vingummi som visade sig vara lite hårdare. De var direkt lite svårare att få ner. Eller också får jag ta vad jag hittar och nästan svälja dem hela. Kanske jag ska göra en sökning på nätet och se om jag kanske hittar recept på vingummi, och göra egna dunder saker.Jag funderar också på vad jag ska satsa på i tablettväg för att magen ska fungera så bra som möjligt med all den konstiga maten som kommer att inmundigas då. Det gäller att se till att verkmästaren i magen har det så bra som möjligt.

Inga kommentarer: