lördag 7 februari 2009

Inte så mycket bloggande den gångna veckan, men den kommande kan det bli intressant.
Den här veckan har det bara blivit 45,6 km. Och det var ungefär som det var tänkt. I alla fall att det skulle vara en lugn vecka.
I dag har jag startat en kur som vi ska se vad den kan göra. Jag ska bara livnära mig på färska juicer, smoothis och grönsakssoppor. Halva kylskåpet är fullt med grönsaker till den kommande veckan. Jag började i dag. Frukosten bestod av 0,5 avocado mosad, 0,5 annanas+ 1 lime och ett par morötter juicade.
Och dessutom har jag varit ute och sprungit 2 gånger i dag, totalt nästan 18 km. Det är ju ingen kraft bakom eftersom bränslet bara är juice. Meningen med den här ”kuren” är att jag hoppas må bättre och gå ner ett antal kg i vikt. I dag har det redan rasat av mig 4 kg, men det är naturligtvis vätska, och ändå är det bara vätska jag intagit.
Det är många som säger åt mig att jag inte behöver gå ner i vikt, jag har ett BMI på ca 25 och det är övre gränsen för att vara normalviktig. Men några kg mindre och jag tror att löpningen skulle gå bättre. Och inför Namibia är det ju inte dumt om jag kunde få bort några kg. Kanske så att det i förhållande till nu skulle vara som att springa utan ryggsäck. Men det tvivlar jag något på.
Sedan är ju den här ”kuren” också en form av detox. Kan det få mig att må riktigt bra tro?
Det har gått nästan bättre än väntat med allt juice drickande i dag, jag känner mig inte hungrig. Det ända är att jag saknar att sätta tänderna i något. Måltiderna är ju också snabbt avklarade, 0,5 minut så har jag svept min drink. Fast i kväll tog det längre tid. Det var nästan 1 liter soppa på morötter, pumpa och rödlök.I går frossade jag lite extra som avslutning inför det här. Bland annat hade jag köpt 10 doughnuts. Det låg 2 kvar i en påse i dag och hånskrattade åt mig, men jag klarade faktiskt att inte röra dem. Det blir mycket galghumor också när frugan sitter där med riktig mat och jag med mitt. Fast om det ger förväntat resultat kanske hon inte skrattar så mycket.

Inga kommentarer: