onsdag 14 januari 2009

Är det här vändningen månne. Natten till i måndags hade jag svårt att sova. Jag vaknade redan vid halv 3 och sov sedan inte med någon reda till jag gick upp lite över 5. När jag sedan körde till jobbet hade jag den där härliga löpkänslan att jag hade lust att hoppa ur bilen och springa sidan om. Det fortsatte sedan hela dagen att jag kände mig löpsugen. Men så tänkte jag att jag inte skulle överdriva nu. Så jag lade om veckans schema och gick på gymet där i stället. Tog inte i så hårt men jag var faktiskt lite svettig när jag var färdig. Kanske mest för att som uppvärmning hade jag lite löpstegring på löpbandet.
I går var jag också pigg på att ge mig ut. Hur ska det här sluta tänkte jag. Jag gav mig av utan några förväntningar och när jag kom hem hade jag fått ihop 20,1 km. Och det på en tisdag till och med.
Och så i dag då. Ja, jag kom inte riktigt från jobbet som jag tänkt och jag kände mig inte lika pigg som i går. Inte värt att överdriva. Dagens resultat blev 10,8 km.
I morgon hade jag tänkt ta gymet igen. Jag kanske bara ska ta i stort sett en riktig vilodag. Springa 4 dagar, gymet 2 dagar och promenad eller riktigt kort runda 1 dag. Få se vad det ger.

Inga kommentarer: