onsdag 28 januari 2009

Ibland kan jag vara för het på gröten också så att säga. I går var jag så upplagd för en runda när jag kom hem från jobbet. Det var kanske en 15 minuter senare än jag väntat mig, så jag hade brått om ut. Så när jag hade sprungit nästan 0,5 timma upptäckte jag att jag glömt sätta igång GPS:en. Ja, ja.
I dag kom jag i alla fall ihåg den. Jag lade på lite extra idag, så det blev 17,8 km. Men det är hårt med disiplinen jag har för tillfället att inte äta så mycket och springa ordentligt. När jag höll på att byta om skrek det i magen som av vilda vargar. I dag hade jag inget vatten med heller. Det är lite småtufft att komma igång men sedan infinner sig ett läge där det nästan bara är att tuffa på. Det uppstår nästan en euforisk känsla. Hade jag bara varit lite hungrig hade det varit ohållbart, men när man kommer över ”lite hungrig” stadiet går det bättre. Så när jag kom hem var jag rätt törstig. I dag blev det faktiskt en öl. Frugan hade inte middagen färdig när jag kom hem, och ändå hade hon frågat hur länge jag skulle vara ute. Hon satte på maten först när jag kom tillbaka.
Först i stort sett 0,5 liter hembryggd stout med en näve tacoschips. Upptäckte att det ju har 505 kcal per 100 gram. Kan vara bra att ha till 100 milaren. Och sedan 0,5 liter till maten. Gud vad gott.

Inga kommentarer: