söndag 23 november 2008

Snön faller, men inte jag. Inte än i alla fall.
Innan i veckan kom det lite snöblandat och sedan frös det. Rundan i onsdags kändes lite osäker. Och mot slutet av den kom det ytterligare lite fint snö. Då blir det ju nästan som allra halast med is och ett fint pudrat snölager därpå.
I torsdags tog jag ett pass på gymet i stället. Passade då på att springa lite längre på löpband. Normalt kanske jag har som mest avverkat 10-12 minuter där, men nu blev det drygt 15 minuter. Jag tycker annars inte det är så festligt att stå där och springa och inte komma någon vart. Annat hade det varit om det gällt att vara med i en 24-48 timmars tävling på löpband. Det är ju något helt annat. Men att komma dit får man nog ha gjort några fler minuter på bandet.
Och till i dag hade det snöat bortåt 10 cm. På många ställen var det inte plogat, men det var ju lössnö så det var inte tungsprungit. Jag hade inte så stora förväntningar inför dagens runda. När frugan frågade hur långt jag tänkte ta sa jag att målet var 14 km men att det mycket väl kunde sluta med både 12 och 10 km. Men jag överraskade faktiskt mig själv med att få ihop 16,5 km. Så jag blev riktigt nöjd. Men det jag inte var nöjd med var kompis. Nysnö och färska oblandade spår. Han for ju hit och dit för att snusa.Organisationen för trans-europa loppet, samma som för Dl, har hört av sig och vill ha mig som tolk för ettapen genom Sverige. Nästan 3 veckor. Det hade varit jätte kul att vara med, men det är precis när jag har massa att göra i trädgården, Stockholm marathon m.m. Men de vill i alla fall hålla kontakt med mig för att få tolkhjälp innan i den mån det behövs. Ska bli kul.

Inga kommentarer: