söndag 16 november 2008

19,2 km.
Dagens runda var en av de värsta jag varit med om. Jag var inte det minsta upplagd för att springa, och känner mig rätt nere. Men som jag brukar säga, man kan ju inte bara göra de bra rundorna. Då skulle det inte blivit så många.
När jag vaknade var jag så ”groggy”, hade egentligen velat ligga kvar i sängen. Men min rygg säger alltid åt mig att inte ligga för länge. Jag tror att nu när jag varit ledig några dagar kommer den verkliga tröttheten. Skulle nog behövt 5 veckors ledighet och inte bara 5 dagar.
Sedan när jag satt och käkade och läste tidningen, fick jag ju inte göra det helt ifred. Innan jag var klar var det någon under bordet som krafsade på mitt ben. Och när jag sedan började göra mig i ordning tyckte kompis inte att det gick fort nog, han gick hela tiden runt och pep och tyckte synd om sig själv. Snacka om att bli stressad av alla krav runt om en.
Vädret var ju inte heller upplyftande. Jag såg att det var något som for i luften. Efter ett tag var det riktig snö som kom. Men temperaturen i övrigt gjorde att det inte blev liggande. Det har väl varit ett par plus i dag.
Jag hade nog tänkt att rundan skulle blivit över 20 i dag, men mot slutet var jag rätt frusen och jag tyckte att det fick räcka så jag kortade av den något.När jag kom hem tände jag en brasa, käkade några mackor (nybakat bröd) och lade mig sedan ett slag på soffan.

Inga kommentarer: