fredag 14 november 2008

18,9 km.
När jag gav mig iväg var det uppehållsväder, men efter ett tag började det smådroppa.
Det märks att jag inte sprungit långt på ett tag, men också att det är jobbigare att springa när det är kallt. Man är stelare helt enkelt.
Drygt halvvägs på turen i dag träffade jag en klubbkompis, Holger, som var ute och sprang. Det är väl inte något speciellt med honom förutom att han fyllde 90 innan i år!!! (Han har en massa rekord för sin ålder) Och som tur var sprang vi inte på samma håll. Jag är rädd för att jag inte orkat hålla hans tempo.
Jag träffade honom tidigare en gång i år och frågade hur det var. Jo, det var väl ok. Han funderade lite på att ge sig ut och tävla igen. Han gick ju upp en åldersklass och det skulle vara kul att se hur det skulle gå.
Jag önskar att jag får ha hälsan så jag också kan hålla på så länge.

Inga kommentarer: