söndag 23 november 2008

Oj, oj, nu vet jag inte vad jag ska göra. Jag hade ju tänkt ge mig på motsvarigheten till tysklandsloppet (DL) fast i Frankrike nästa år. Så jag började efterforska hur det fungerade och när det skulle gå. Så visar det sig att det också är inställt nästa år till förmån för Trans Europa loppet. Vad ska vi stackare göra som tycker att det är för långt att springa från södra Italien till Nordkap, och i stället skulle vilja försöka en något kortare sträcka som genom hela Tyskland eller Frankrike?
Jag fick annars ett mail från en av årets deltagare med lite god information om Frankrikeloppet. Kortare dagsetapper, mera franskt när det gäller maten (och drycken). Tydligen någon deltagare som hade haft vissa dryckesproblem men ändå klarat loppet.
Nu sitter jag här och ska försöka komma fram till något spännande för nästa år. ”Libyska utmaningen” - ökenlopp i Libyen på 72 timmar nonstopp, Balatonsjön runt i sololöpning på 4 dagar (ca 200 km), Balatonsjön runt i sololöpning på 32 timmar. Eller också något helt annat som jag hittar.Att det blir Sydafrika till oktober är nästan helt klart. Någon intressent att följa med har jag fått, men det skulle vara kul om vi kunde bli fler. Hör av Er, inget är bindande. Det här är chansen att delta i ett fantastiskt ökenäventyr och till ett bra pris.

Inga kommentarer: