fredag 28 november 2008

Det blir inte mycket till dagbok när jag inte springer så mycket.
Men i dag blev det faktiskt en runda. Hela 21,5 km.
Det har blivit mycket jobb på sista tiden. Och i dag hade jag trott att jag skulle kunna gå strax efter lunch. Komma hem och få en halv timme på soffan först och sedan hade jag hoppats på 27 km. Men vad det blev är inte dåligt det heller. Bättre än på länge.
Men det funkar inte som jag gärna vill att det skulle göra. De första ca 10 känns ok, men sedan blir det tungt och stelt.
I dag sprang jag själv. Kompis var inte hemma, och tur var nog det. Det var blött på trottoarer till en början, men sedan började det frysa på och blev lite små halt. Hade kompis varit med hade vi nog blivit rejält ovänner eller också hade jag hamnat på sjukhuset.
I morgon tror jag inte det blir så mycket springande. Jag och frugan ska på julbord i Stockholm på eftermiddagen. Och sedan får vi se hur mycket det blir på söndag.

Inga kommentarer: