måndag 10 november 2008

12 km i riktigt hundväder.
Förra veckan låg jag lågt efter maran. Ja, jag hade väl inte så mycket tid att springa heller.
I fredags åkte jag till norge för ett jobb som bara kunde göras när produktionen låg nere. Jag skulle med hjälp renovera 3 maskiner från fredag kväll till i går kväll. Det blev några sega dagar. Jag tror det blev 36 timmar på 3 dagar. Sedan kom jag hem i dag mitt på dagen. På eftermiddagen lade jag mig ett tag på soffan, men höll på att inte komma upp. Det var för skönt helt enkelt. Och ute blåste det rejält och regnade. Men är man löpare så är man. Jag bytte om och tänkte att det åtminstone kanske kunde bli 10 km. Men strax efter jag kommit ut slutade det åtminstone att regna. Sedan kändes det så bra att vara ute att jag tog hela 12 km. Fast ryggen protesterade en del mot slutet.
Och eftersom det var hundväder passade det bra att kompis var med.Efter löpningen blev det lite skitgöra nere i källaren, tömma aska i pelletspannan och kolla att latrinseparatorn var ok. Duschen satt fint efter detta. Sedan smakade det gott att krypa upp i en fåtölj med en whisky efteråt.

Inga kommentarer: