onsdag 29 oktober 2008

Tiden går och det blir bara mörkare och kallare. Och inte nog med det, jag känner mig otroligt trött dessutom. Jag kan ha bestämt mig på vägen hem från jobbet att i dag ska jag minsann skriva något på bloggen. Så blir det kanske lite småsent innan jag ätit och kommit upp till datorn. Så är det något annat jag ska göra först bara, skriva ett mail eller svara på något. Och rätt vad det är är det så sent, runt 9, så jag bara måste vara lite sällskaplig innan jag går och lägger mig.
Förra veckan var jag på jobbresa igen. Det gick över helgen. Jag jobbade länge på fredagen och sedan 8 timmar på lördagen. I söndags körde jag sedan 840 km. Körde och sprang inte allts. Men det var nog så segt att köra så långt ensam.
Kunden jag var hos förra veckan är rätt trevlig att komma till. De har på senare tid fått en kille som också håller på med löpning, och dessutom ultra dito. Han kommer hela tiden och ska snacka löpning. Det är ju rätt trevligt eftersom jag hemma har lovat begränsa löpsnacket. Han har meddelat sitt intresse att eventuellt följa med till loppet i Sydafrika till nästa höst. Det är ju kul att det är någon som börjat.
I lördags skulle han förresten springa 100 km på löpband. Vet inte hur det gick. Men det skulle i varje fall inte jag ro i land med. Tänk att stå så många timmar och bara springa på samma ställe. Fast det tänkte jag om 24-timmars löpning också, att springa runt – runt på en rundbana i 24-timmar. Och så plötsligt gjorde jag det själv också.
Fast skulle jag springa så på löpband vore det för att försöka slå något rekord eller så, eller på en helt vansinnig plats.
I måndags blev det en 20 km runda. Kompis blev helt tokig över att vi äntligen skulle ut igen. Jag tror säkert han höll på i bortåt 8-10 km och vissa mig speciellt hur glad han var. Han kom och buffade på mig och hoppade hoppsasteg.
Nu blir det inte mer spring här mitt i veckan, jag hade tänkt springa mara till helgen. Vintermaran i Borlänge. Inte för att jag är speciellt upplagd, men många gånger har det gått hyfsat när jag inte varit upplagd.
Glöm inte att ha ordentligt med reflexer eller några lampor på er när ni springer nu när det är mörkt. Själv har jag köpt några bra små lampor, på nätet, med blinkande sken. De finns i olika färger.
http://www.roadid.com/common/firefly.aspx
Den här firman har också brickor att få graverat namn och kontaktuppgifter på. Kan var bra att ha där ute om något skulle hända. Bra att önska som julklapp eller att ge som julklapp. Det går ju snart dithän.

Inga kommentarer: