onsdag 15 oktober 2008

14 km.
Helt klart är det kolhydrater som gäller.
I morse skippade jag 2 av mina mackor och ersatte dem med en ordentlig portion müsli. I bilen till och från jobbet hade jag sedan en 6-7 dl kolhydratdryck.
Jag hade tänkt springa runt 21 km i dag, men kom lite senare från jobbet än tänkt så jag nöjde mig med 14 km. Annars hade det blivit så sent med maten.
Och det gick alldeles suveränt i dag. Jag hade ett snitt på 6,34 per km. Det var i alla fall halv minuten snabbare än sist, när det också gick hyfsat. Och i dag fick jag ändå vänta ett par minuter innan jag kom över stora vägen här utanför. För att inte nämna alla stopp som kompis gjorde. Fast det märktes att han tyckte om att det gick lite snabbare. Efter 11-12 km började han hoppa och tramsa för att visa hur glad han var.
Man är väl olika. En del bränner fett bättre och en del kolhydrater. Eller också är det beroende på vad man vant kroppen vid. Jag tror nog jag får ta och finslipa det där med kolhydrater.
Kan man mäta med ett blodprov hur kolhydratnivån i kroppen är tro?

Inga kommentarer: