lördag 13 september 2008

Debit och kredit.

Ett försök till rekonstruktion av vad jag åt och drack per dag under de 2 första dagarna.
Jag tror nog att vissa saker är något högt räknade i stället för lågt.
Middag 700 kcal
Vitargo, ca 300 gram 1850 kcal
Rapid recovery 350 kcal
Coca Cola, ca 1 liter 430 kcal
Apelsinjuice, ca 1,5 liter 675 kcal
Ost 300 kcal
Camembert 150 kcal
Köttpålägg, 150 kcal
Smör, 30 gram 220 kcal
Banan, 2 st 300 kcal
Vingummi, 400 gram 1100 kcal
Bröd 600 kcal
Kex m choklad 200 kcal
Öl, 0,5 liter 235 kcal
Nötter, diverse 250 kcal
SUMMA 7500 kcal
Men säg att jag kanske intagit 7000 kcal per dag. Enligt min GPS har jag första dagen förbrukat 7775 och andra 9559 kcal på löpningen. Därtill kommer förbrukningen före och efter loppet, låt säga 2000 kcal till per dag. Det är alltså en förbrukning på 6300 mer än intaget. Debet och kredit måste gå ihop något så när annars går det inte.
Träna hårt i några månader, ät inget på 2 – 2,5 dagar och ge er sedan ut på en längre löprunda. Jag tror inte ni skulle komma så värst långt.
Visst har jag vissa reserver att ta av, men jag tror inte kroppen kan mobilisera dem i den utsträckning som behövs.
På mina ökenlopp bränner jag ju också mer än jag intar, men där är det frågan om 30-40 km om dagen. Det kan jag klara av utan större problem. Där får jag avsevärt längre tid till återhämtning. Kroppen kan då hinna plocka fram från reserverna till nästa dag.
Vad som också spelade roll var att magen gick i lås. Sist jag var på toa var på lördagen. Och det går inte att bara hålla på och stoppa in utan att det går något ut också så att säga.
Sedan sov jag inget alls på 2 nätter. Natten innan loppet startade sov jag något, men de 2 därpå följande blev helt utan sömn. Kroppen var så uppe i varv.

Inga kommentarer: