onsdag 17 september 2008

11,5 km med bra fart.
Skönt att vara igång igen, fast det misslyckade äventyret i Tyskland har ju kullkastat mina tänkta planer. Nu måste jag lägga om träningen och gå upp på hyfsat hög nivå igen. Jag tänkte försöka köra varannan veckas körning. Alltså att jag varannan vecka kör hårdare så får kroppen lite återhämtning varannan vecka.
Jag spånar runt lite för att se vad det kan tänkas bli i löpväg i stället. Bäst vore om jag kunde hitta och få till något annat hyfsat långt lopp i vinter.
Till en början får jag väl inrikta mig på ett eller annat marathon. Vintermaran i Borlänge ska jag försöka få till om det inte kommer något i vägen med jobbet.
Annars har jag fått syn på ett intressant lopp till våren. Balaton Supermarathon nere i Ungern. Det går runt Balaton sjön. 4 dagar och knappt 200 km. Det kan också springas som stafett med 4 personers lag. Maxtiderna verkar vara överkomliga för mig, från 7,5 min/km första dagen till närmare 8 de andra dagarna. Det är också hyfsat med återhämtningstider. Man startar visst vid 10-tiden och kan då alltså ha ätit frukost i lugn och ro. Och kommer sedan förhoppningsvis i mål vid 16-17 tiden.
Och Ungern är ett trevligt land, med god mat och dricka. Härliga bad i deras speciella badanläggningar.
Blir det detta tänker jag att det relativt enkelt kan tränas till. Jag kan ju då köra 30 km rundor torsdag till söndag, och måndag till onsdag återhämtning.Jag får drömma så länge så får vi se vad det blir.

Inga kommentarer: