tisdag 5 augusti 2008

Fanastiskt.

14,5 km.
I dag var jag ute på en underbar runda. Gårdagens resa drog ut till i dag. Och inte nog med det, jag måste antagligen dit igen. Som tur är det inte det mest ansträngande jobbet, men det räcker till. Hade tänkt ta ledigt torsdag-fredag den här veckan för att komma i form till slutträningen, men det får nog bli lite ändring. Är nog tvungen att göra resan.
Temperaturen i dag är ju lite lägre än annars på sista tiden. Det blåste och småregnade. Jag bestämde mig för att springa utan kompis, jag behövde springa på utan en massa småstopp.
Jag tog på både långa tights, jacka och mössa. Nu sista månaden innan loppet i Tyskland gäller det att jag får inte ha haft feber någon gång. Då måste jag dra mig ur.
Jag blev förvånad hur lätt det kändes att springa i dag. Behövde nästan inte ta i och ändå låg jag för det mesta runt 6.00-6.10(6.15) per km. Fick hålla igen tyckte jag för jag ville inte bränna mig. Den sista halva km var jag faktiskt en bit under 6 till och med. Slutresultatet med stopp vid väg passage och en bomfällning blev 6.28 per km.
Det här var bra för självförtroendet. Tyckte annars att det gått trögt här innan. Men det är antagligen värmen som bidragit. Jag brukar ju inte ha problem med värme, men å andra sidan har jag inte tränat för värme speciellt det här året.

Inga kommentarer: