torsdag 17 juli 2008

Stressigt värre.

Tiden springer iväg, men inte jag. Jag är fortfarande på resa. Den senaste veckan har det inte blivit så mycket springa av. Förra veckan tror jag att jag kom upp i bortåt drygt 80 km. I går var jag ute en liten runda i Köpenhamn. Det blev inte mer än ca 45 minuter. Hur långt vet jag inte riktigt. GPS:en hade jag glömt att ladda. Innan dess var det inte sedan i lördags jag sprang. Det har blivit desto mer jobb. Måndag och tisdag blev sådana där 12 timmars dagar. Stressigt värre. Men det märktes också på vilopulsen som jag tar på morgonen. Innan var den nere i ca 43, men stressen och att jag inte sprang gjorde att den var uppe i runt 50. Det är rätt intressant att se. Nu ska jag först se här i helgen om jag kan springa ordentliga rundor och se om pulsen går ner igen.Jag är för tillfället i Borås. Det är inte så lätt heller att springa en runda. På ett nytt ställe vet man ju inte hur vägarna går och hur långt det är hit eller dit. Och om man ger sig ut och har sett ut en runda och den visar sig att inte vara så lång som man trott tar man ju inte och lägger på en bit. Det får bli som det blir. Ska försöka slappa lite i helgen med. Blir väl en runda bland postorderföretagen. Det är ju inte så översig ofta som jag tittat i affärer. Tycker bara det är jobbigt.

Inga kommentarer: